سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعیین وقت سفارت

تعیین وقت سفارت با ویزا سیر مشاوره تخصصی رایگان پاسخگویی ۲۴ ساعته در واتساپ و تلگرام. اتریش آلمان مجارستان چک فرانسه ایتالیا اسپانیا یونان هلند فنلاند. visasair.ir telegram: visasair instagram: visasair visasair@gmail.com 09354909384
 

 

?

بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای سفر به اسپانیا در فصل بهار یعنی از ماه مارس تا مه یا در فصل پاییز یعنی از سپتامبر تا نوامبر است. در این دو فصل، گردشگران کمتری را در این کشور خواهید دید و جاذبه‌ها خلوت‌تر هستند، اقامتگاه‌های ارزان‌تری پیدا می‌کنید و آب وهوا برای گشت‌وگذار مناسب است. نه از سرمای زیاد خبری است و نه از گرمای شدید، آسیب می‌بینید.

البته هر زمان از سال که برای سفر آمادگی داشته باشید می توانید به اسپانیا سفر کنید چون این کشور، از این بابت، محدودیت ندارد و هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد. اگر می‌خواهید زمان مناسب برای سفر را با توجه به آب‌وهوا و جشنواره‌های این کشور تعیین کنید، این راهنما را دنبال کنید.

جشنواره‌های و رویدادهای فرهنگی و هنری محبوب اسپانیا

در اسپانیا در طول سال، رویدادها و جشنواره‌های فراوانی برگزار می‌شود به خصوص در دو فصل بهار و تابستان. اگر قصد دارید برای شرکت در یکی از این جشنواره‌ها سفر کنید، باید امکانات مورد نظر خود را از قبل رزرو کنید چون در این روزها، شهرها پر از گردشگر می‌شود و پیدا کردن اقامتگاه و سایر امکانات، سخت می‌شود. اگر دوست ندارید در رویدادها شرکت کنید، از سفر در این ایام اجتناب کنید یا به شهر دیگری سفر کنید تا از هزینه‌های بالا دور بمانید و گرفتار جمعیت زیاد گردشگران نشوید.

اسپانیا به غیر از تعطیلات رسمی ملی، تعطیلات و جشنواره‌های محلی هم دارد. بنابراین قبل از سفر تحقیق کنید چون ممکن است در بعضی از روزهای سفرتان با درهای بسته‌ی رستوران‌ها و فروشگاه‌ها مواجه شوید.

بهترین زمان سفر با توجه به آب‌وهوا

هوا در اسپانیا معمولا زیاد سرد نمی‌شود و حتی در زمستان هم ملایم است. این قانون تقریبا در سراسر اسپانیا وجود دارد ولی از طرف دیگر، تابستان‌ها بسیار گرم می‌شود و در بعضی از مناطق، گرمای هوا غیرقابل تحمل است. بنابراین بهتر است که برای سفر به اسپانیا به خصوص نواحی ساحلی، فصل بین زمستان و تابستان را انتخاب کنید مثلا اواخر بهار و اوایل تابستان یا آخر تابستان و ابتدای پاییز. به این ترتیب، از گرمای شدید هوا دور می‌مانید و در عین‌حال ازدحام گردشگران، مزاحم گشت‌وگذارتان نمی‌شود.

در حالی که در این فصل‌ها دمای هوا تقریبا قابل پیش‌بینی است ولی بهتر است که برای شرایط خاص مثلا بارش باران، آماده باشید. این دو زمان، برای تفریحات ساحلی و گشت‌وگذار در شهرها، هوای بسیار مطبوعی دارد.

اگر ماه‌های گرم و تابستانی جولای و آگوست، تنها فرصتی است که برای سفر به اسپانیا دارید، مناطق شمالی اسپانیا را به عنوان مقصد سفرتان در نظر بگیرید. در این مناطق، دمای هوا در تابستان نسبت به سایر جاها ملایم‌تر است.

فصل شلوغ گردشگری در اسپانیا

هر مقصد گردشگری، یک فصل شلوغ دارد که در این فصل، سیل گردشگران در شهرها سرازیر می‌شود و همه‌ی امکانات و خدمات با بیشترین هزینه‌ها ارائه می‌شوند. فصل شلوغ گردشگری در اسپانیا معمولا در ماه‌های تابستانی است به خصوص در ماه‌های جولای و آگوست. در این فصل، هزینه‌ی هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و پروازها، به بیشترین مقدار خود می‌رسد. بنابراین اگر قصد دارید در این فصل به اسپانیا سفر کنید، حتما باید هتل و سایر امکانات موردنظرتان را از قبل رزرو کنید.

البته فصل شلوغ گردشگری در اسپانیا به این معنا نیست که همه جا شلوغ است و فروشگاه‌ها تمام وقت کار می‌کنند. بسیاری از اهالی اسپانیا نیز در این ایام به سفر می‌روند و شاید فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و رستوران‌ها بسته باشند و حتی بعضی از شهرها کاملا خلوت شوند.